تعامل فناوری دیجیتال و تکنولوژی در ورزش
به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هیئتمدیره ASC (Australian Sports Commission) در سال ۲۰۱۶، پروژه تکنولوژی در ورزش را برای تحقق بهتر درک چگونگی تأثیر فناوری بر صنعت ورزشی استرالیا بنا نهاد.
ایجاد، هدایت و پایداری بهترین سیستم ورزشی ملی جهان در استفاده از فناوریهای دیجیتال، حمایت از توسعه ورزش در جهت توسعه و به کار بستن فناوریهای دیجیتال، که این امر باعث میشد آنها بهطور مؤثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، پتانسیل تجاری خود را بسازند و از فناوری و طراحی کاربر محور، برای حمایت از رشد و نوآوری استفاده کند و ایجاد یک سیستم ورزشی دیجیتال متصل بخشهای عمومی، غیرانتفاعی و خصوصی در کشور استرالیا ازجمله اهداف این پروژه بوده است.
گفتنی است برای دستیابی به این اهداف اقداماتی هم چون تأسیس یک اتاق فکر، متشکل از کارشناسان متخصص خارجی برای مشاوره هیأت ASC در این زمینه، انجام تحقیق و اکتشاف برای شناسایی وضعیت و سیستم فعلی ورزش ملی، نقاط ضعف و قوت از طرف ذینفعان سیستم ورزشی ملی و روندهای ظهور فناوری دیجیتال توسط کارشناسان صنعت فناوری و ایجاد چشمانداز گستردهای از فناوری دیجیتال و تدوین و اولویتبندی برای اجرای نقشه این سیستم نیز انجامشده است.
تعامل فناوری دیجیتال و تکنولوژی در ورزش
ورزش باید با استفاده از فناوریهای جدید و نوظهور از سه طریق مهم خود را اساساً متحول کند. اول اینکه با استفاده از فناوریهای دیجیتال جدید ورزشی مجسم شده، فرصتهای تجاری جدید ایجاد شود و مدلهای جدید تجاری و روشهای عملیاتی نیز ارائه شود.
دوم اینکه با پیوند ورزش، کشور به «فناوری دیجیتال»، «سهولت دسترسی به فعالیتهای ورزشی»، «به اشتراکگذاری دانش»، «تحریک عملکرد و کارایی بالا» و «تعامل افراد با ورزش» بهآسانی انجام شود. سوم اینکه با ارائه تجربیات شخصیسازیشده ورزشی برای همه با مشارکت شخصی و دیجیتالی قوی در این زمینه، این امکان فراهم شود تا درک عمیقتری از حمایت و پشتیبانی از مردم کشور که در ورزش فعالیت میکنند به وجود آید.
با استفاده از فناوری دیجیتال سازمانهای ورزشی قادر خواهند بود؛ باقابلیت دیجیتالی تعبیهشده سطح مدیریت و عملکرد را بالا ببرند و همچنین هزینهها برای ارائه ورزش از طریق زیرساختهای مشترک دیجیتال کاهش مییابد.
گفتنی است، سازمانهای ورزشی با استفاده از فناوری دیجیتال قادر میشوند که از هرم فناوری برای ایجاد رقابت در ورزش با عملکرد بالا استفاده کنند. همچنین تجارب شخصیسازی ورزش ایجاد کنند تا بتوانند زمان بیشتری مردم را در ورزش و فعالیت بدنی درگیر کنند. همچنین این سازمانها میتوانند باز کردن کانالهای جدید درآمد از طریق مدلهای تجاری دیجیتال را نیز این سازمانها تجربه کنند.
انتهای پیام/4084/
انتهای پیام/